Saturday, December 3, 2011

lawak cikgu n anak murid


Cikgu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Cikgu Nasyor akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Cikgu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya.. Lalu Cikgu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Mat.

Cikgu Nasyor: "Woiiii Mat, apa sebab kau berhenti ni hah"
Mat : "Oh Cikgu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Cikgu, sebab tu saya berhenti.Takkan nak kayuh jugak."


PART II

Waktu sekolah telah tamat. Sebelum keluar kelas, Cikgu Nasyor telah bertanya kpd murid²nya.
Cikgu : Siapa nak masuk/pergi syurga?
Semua murid mengangkat tangan kecuali Mat lalu Cikgu Nasyor pun bertanya,
Cikgu : Mat, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?
Mat : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah..jangan pergi mana-mana.


PART III

Cikgu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
Cikgu : Mat, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?
Mat : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek di dapur.
Cikgu : Mana tepungnya??
Man : Tepung kan ke dalam kek tu.... Cikgu nie tak sekolah ke hape??


PART V

Cikgu Nasyor : Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
Joe : Untuk mencari makanan, cikgu
Cikgu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?
Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, cikgu.
Cikgu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Mat pula. Apakah tugas daun pisang?
Mat :untuk membungkus nasi lemak, cikgu...
Cikgu Nasyor : uii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas..

p/s : lawak ke tak,ikot korang la..hahahahahaha..pening cikgu nasyor mcm nie..hahahaha..
(copy dari 
http://www.sembangkosong.com/)

Monday, November 21, 2011

lawak

Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari beribu permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik perhatiannya.
Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk menganjurkan temuduga seperti The Apprentice).
Setelah keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula berkata
“Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk bekerja di sini ”
“Soalannya adalah apakah perkara atau benda yang paling pantas sekali?” tanya CEO tersebut.
Calon pertama berkata ” FIKIRAN , kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita sedari”
“Bagus , satu jawapan yang baik ” kata CEO tadi. ” Kamu pula ? “tanyanya kepada calon kedua.
“KELIP MATA , kerana tanpa kita sedari , sebelum sempat kita buat apa pun, mata kita dah berkelip ” jawab calon kedua.
“Satu jawapan yang sangat baik , lagipun perumpamaan melayu pun ada sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan ” kata CEO itu.
” Bagaimana kamu pula?” tanya CEO kepada calon ketiga.
“Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas” jawab calon ketiga.
“Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan kamu?” CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.
” Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT ” jawab calon keempat dengan yakin sekali.
“Haaa…? CIRIT-BIRIT ? Kamu ni tak serius langsung, macam mana kamu boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni ?” CEO terkejut dengan jawapan calon keempat tadi.
“Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah”
Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan.(copy paste dari lawak today)

saya sayang awak..

kdg2 kita tdk mghagai cinta...knp?? sbb,kta blum mrsai khlngan dia... kdg2 kita rsai cinta dia,tp msih xpcya,np?? sbb... kita sllu fikir negatif ttg dia.. kdg2 kita xsdr ati kita btl2 mnyayangi dia,knp?? sbb,kita tnjuk ego xnk mngalah.. hgailah org yg sygkn kita..sbb kita akan mncarinya bila dia sudah tiada di sisi lagi.. sesal pun sudah tiada guna... ♥
 

FINAL BOLA SEPAK SUKAN SEA

hari ni game best plak.. hari 2 malaysia da menang dgn indonesia.. sampai senyap gelora bung karno 2.. harap-2 hari ni Malaysia menang LagI.. dengan pemain yg da ad bnyk pngalaman yg luas x mustahil Malaysia boleh menang lagi.. kalaw menang msti bgoz.. lagi pn Indonesia anti sgt dgn org Malaysia.. mne silap org Malaysia pn x tahu la.. hari ni harimau malaya akan patahkan sayap garuda... berusaha harimau !! berikan yg terbaik !! rakyat Malaysia msti x keluar rumah malam ni.. kdai mamak msti penuh.. walaupn kalah, aq ttp puas hati.. yg penting pasukan Malaysia kene bagi yg terbaik.. harap-2 persembahan Malaysia x buruk mcm lawan Myammar. klaw Malaysia bagi persembahan yang mcm 2, gerenti kite sume takot.. tapi aku yakin dgn pemain Malaysia.... MALAYSIA BOLEH !!!!

Wednesday, November 2, 2011

lawak la gak

Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..


Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ??


Citer 3
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk... ... .. Benci ... ... ..(copy paste dari koleksi lawak pecah perut)

sembahyang


pada suatu hari jumaat yang hening amat naik bas ke masjid untuk menunnaikan sembahyang jumaat. mat Amat memberikan seringgit untuk tambang bas pergi dan balik memandangkan Amat dah pon makan tengahari di rumah.adapon,perjalanan ke masjid itu 10 km jauhnya. Amat pon membayar tambang bas 50 sen kepada konduktor yang ensem itu. lalu konduktor tu pun memulangkan baki wangnya dengan duit syiling 50 sen sekeping.Amat pon ambik duit tu simpan dalam kocek baju melayunya. sesampainya di masjid, Amat pon mengambil tempat di saf kedua memandangkan saf pertama sudah pon penuh adanya. setelah azan berkumandang, pak imam pon mengimamkan solat Zohor berjemaah itu. Amat pon menunaikan sembahyang berjemaah itu..semasa para jemaaah rukuk termasuk Amat sekali...tiba2 duit 50 sen nya jatuh dan tergolek betul2 jatuh di bawah telapak tangan orang dihadapannya.. risau bila pikir nak jalan kaki balik rumah di panas2 terik tu..amat pon berbisik kepada orang dihadapannya... Amat: "jangan ambik duit aku tu,aku nak buat tambang balik nanti.." .. lalu orang itupun menjawab.."alah,setakat 50 sen aku x heran la,tader sape nak ambik duit kau tu". lalu orang disebelah Amat pula yang terkejut kerana Amat bercakap di dalam sembahyang pon berkata..." eh, korang nie..dalam sembahyang mana boleh bercakap".. selepas itu,ada seorang yang lain pula bersuara " yang kau bercakap tu aper ".... sahlah..sembahyang mereka telah terbatal hanya kerana 50 sen. MORALNYA : jangan bercakap dalam sembahyang..lupakan hal2 dunia bila mengadap Allah Yang Maha Esa..(copy paste dari lawak cerita kelakar)

Tuesday, November 1, 2011

tidak tenang part 3

tidak tenang part 2

tidak tenang

saya syg kamu :)

kate unggu : ku mencintaimu sedalam2 hati ku, meski pn tiada 1 org pn yg tahu.

 kata apit : akan ku renag lautan yg berapi.. mmbuktikan kehebatanny cinta ini..

kate penyanyi ni plak : andai di berikan emas prmata.. ku pilih senyuman mu.. andai ku punyai mahligai indah ku hadiahkan untuk mu..

tpi kate sy plak : sy iklaz syg dkt awk.. sy xde emas.. mahligai pn x de.. tapi sy ad segunung kasih sayang untuk d berikan kepada awk..

lawak terancang

DI SEBUAH PASAR YANG SIBUK..


PEMBELI : bang,telor ayam bagi spapan..

PENJUAL : ko nk tlor ayam kmpung or bandar ??

PEMBELI : erm~~ bagi ayam bandar la..

PENJUAL : ko nk bandar mane ?? pantai timur or barat ??

PEMBELI : bagi barat la (dgn nada agk bengang)

PENJUAL : ko nk darai selangor or negeri 9 ??

PEMBELI : bang , ni nk kdai or kaunter pertanyaan ?? sy nk beli telor je bang.. bkn ap pn.. perlu ke sy nk  dari mane asal usul tlor 2 ?? kang kene gak abang ni (dgn nada yg panaz)

PENJUAL : maaf la, sy ni bkn pnjual telor.. sy ni jage grai sayur kt sblah ni.. abg kdai ni sroh sy layan if ad
                   org nk beli tlor ni sampai dy balek..

PEMBELI : ?????

Monday, October 31, 2011

penghujung musim persekolahan

musim skola da nk hbz la.. erm~~ msti boring lpaz ni bab da jrang jmpe mmbe.. tpi !! aq masih ad mmbe kt blog ni.. 2 la untungnye blog ni.. cuti skola ni aq igt nk g merayau je.. tpi ssah kowt.. bab nk crik duit.. tpi blog ttp x bley nk lupekn.. aq nk brkarya.. n skrg asih tgah mncari idea.. ad idea x ??

Gym Class Heroes: Stereo Hearts ft. Adam Levine [OFFICIAL VIDEO]

Sunday, October 30, 2011

balek dari kursus y-blog

habiz je kursus, truz pergi rakan muda dekat pandamaran klang.. hati x sabar nk bukak blog.. rindu la plak rasenye.. mesti sbb bru dpt blog kowt..memang bgoz la blog ni, mcm2 kita boleh luahkan.. tapi saya masih perlu berlaja lagi dan perlu sseorg tok mngajar saya.. hope kamu sudi ajar saya..

seronok bila menjalani kursus y-blog

perasaan happy !! bile da ad blog.. wlaupn blog ni kosong, tpi ttp rse bangge dgn blog ni. if korg ad cdangan untuk blog ni, sila bgi taw.. thanz tok kerajaan MALAYSIA kerana mmberi kmudahan kepada rakyat untuk melayari internet secare prcume melalui RAKAN MUDA... :)

selamat datang ke blog adam ariff

ni adalah blog baru.. rasa teruja bile dapat buat blog..hahaha.. hope dapat sambutan dari korg semua ... sekian~ ~